donderdag 15 oktober 2020

Een (bullet) journal starten. Wat heb je nodig?

Hoi! Ik heb deze week een andere blogpost online als dat op de planning stond. Maar dat maakt deze vast niet minder leuk!
Ik laat je in deze blogpost zien waar ik mijn (bullet) journal mee begonnen ben ruim 2 jaar geleden. Wellicht haal je er iets uit voor jezelf :).

Aller-eerste; de journal (het boekje waar je in gaat werken). Als je er een met stippen wilt, raad ik echt de mus journals aan. Lekker budget-proof en mooie kwaliteit.
Om mijn journal zit een elastiek van Journal.kirsten. Zij maakt prachtige elatieken voor om je journal. Niet verplicht, wel mega handig en mooi. Het etiket op mijn journal is van de Ikea geloof ik. Daar heb ik met een witte gellyrol mijn naam op gezet. 

In mijn o-zo-geliefde etui van Hema zitten mijn belangrijkste pennen en potloden. Benieuwd wat er in zit? Hier kan je dat zien. 

Aan gekleurd papier voldoen de blokken van de action prima. Het papier is niet te dik en heeft vaak toffe patroontjes. Deze blokjes zijn 5x5 cm, maar ze hebben ook grotere.

Als je net begint met een journal raad ik je aan om een stickerboek te kopen. Dan heb je een heleboel stickers tegelijk. De linkse komt van de boekenvoordeel en de rechtse is van Me And My Big Ideas. Er zit een vrij groot (€19) prijsverschil tussen, maar het is maar wat je leuk en fijn vindt. En wat je budget is ๐Ÿ˜‰.

Als beginnende stempelaar raad ik je zeker de stempelset van Creachick aan. Hier zitten mega veel funtionele en leuke stempels in en een handig acryl-blokje. Aan inkt kan ik je de dewdrops van Memento aanraden. Niet duur en in veel leuke kleurtjes. 


Washitape heb je in 100.000 kleuren, vormen en maten. Ik heb de bloemetjes van Hebbers, de dagen van Liefs van Leonie en de stippen van (ik geloof) boekenvoordeel. De doosjes zijn van Studio light.

Ook zijn kleurpotloden heel fijn om je bullet journal te gebruiken. Dit zijn aquarel potloden van Stabilo maar ik gebruik ook vaak mijn derwent coloursoft potloden in mijn journal.


En ik ben echt gek op mijn tabpons van We Are Memorykeepers. Ontzettend fijn om tabjes (hehe, daar is ie voor ๐Ÿ˜‰) mee te maken. Persoonlijk gebruik ik de tabstickers graag maar een (mat) plakbandje maakt te tabjes ook mooi stevig.

Dit waren mijn tips voor beginnende journallers. Heb jij nog tips?
Zet ze vooral in de reacties. Misschien kunnen anderen er ook wat uithalen๐Ÿ˜Š.

Bedankt voor het lezen, en tot de volgende keer!
Liefs,
Anna ❤

Geen opmerkingen:

Een reactie posten