woensdag 2 september 2020

Hoe maak ik mijn (maand)planner?

In deze blogpost laat ik je zien hoe ik mijn (maand)planner maak in mijn bullet journal. 

Ik heb een 70's journal van Mus creatief. Om mijn planner zit een elastiek van Kirsten. (Zie hier haar instagram).


Ik begin met een thema verzinnen. Meestal struin ik daar pinterst voor af of kijk ik in mijn knutsel-stash (leuk woord voor galgje haha). Een tijdje geleden had ik van mijn instsgram vriendinnetje Chantal (@happymailchantal op instagram, hier een linkje. ) een Gorjuss pakketje gekregen. Ik besloot september dus Gorjuss gerelateerd te maken. 
In het setje zat ook een hele leuke kaart van Gorjuss. Deze plakte ik in het midden van mijn pagina.


Ik stempelde de grote september stempel van Creachick erbij en een stukje van de washisample die ook in het pakketje van Chantal zat. De rechtervoorpagina is af. 


Op de linker pagina plak ik dit hele jaar kalender stickers die ik bij Sostrene Grene gekocht heb afgelopen december. Dus daar hoef ik niet over na te denken.


Ik vulde de sticker in met een lichtblauwe Stabilo sensor pen en plakte die aan de linkerkant. 


Aan de zijkant plak ik altijd een tabje die ik zelf pons met mijn We are memory keepers tabpunch. Hier zet ik met een witte gellyrol de maand op en ik plak hem er dan bij.

Zo zien mijn voorbladen er dan uit:


Mijn planner besloot ik te maken met de washitape van  instagramvriendinnetje Leonie (@liefsvanleonie op instagram. hier een linkje).

Ik knip altijd eerst mijn washitape zodat ik door kan plakken. Ik plak de stukjes dan op de tafelrand.

Op de foto staat ook mijn appeltjesjurkje haha.
Nadat ik de stukjes heb afgeknipt plak ik ze in. Ik meet eigenlijk niet precies af waar ze moeten komen en probeer gewoon wat. Daarna schrijf ik de data erbij.

Ik merkte dat mijn planner een beetje naar links verschoven was, en dat ik rechts heel veel ruimte over had. Dat loste ik simpel op door er een stukje washitape bij de plakken.

Ook plakte ik er onderin nog 2 stickers bij. En dan is mijn planner voor deze 2 weken klaar. Voor de andere weken doe ik het zelfde. En klaar is Anna. 

Ik hoop dat je het leuk vond om mee te kijken naar hoe ik mijn planning en voorbladen maak.

Tot snel!
Liefs,
By_crea_anna 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten