donderdag 10 september 2020

crafts and co multi scoring board


In deze blogpost probeer ik het multiscoringboard uit van crafts and co. Je kan hier cadeaudoosjes en enveloppen mee maken. Die eerste sloeg ik maar even over. Benieuwd waarom? Lees dan snel verder..



Zo krijg je het board. Ik heb deze afgelopen week voor €3,50 bij de action gekocht.

En dit is de inhoud: het bord met rilmesje, een dubbele pons en op de achterkant van de verpakking staan de instructies. Gooi deze dus niet weg!

Ik had een correspondentie kaartje van de Hema gepakt. Deze is 10x14 cm. A6 formaat.

 
Op het bord staan 2 lijstjes; 1 voor inches en 1 voor centimeters. Ik moest dus de centimeter lijst hebben. Op het lijstje staat, dat als je kaart 10x14 is, je papier 20x20 centimeter moest zijn.


Et voila. Een papier van 20x20. Nu wordt het lastig. (Daarom zie je straks op andere foto's ander papier. Ik heb het eerst 3x verkeerd gedaan. 

Je moet je papier de EERSTE keer langs de scale mark leggen. In mijn geval dus 8,8. 
Daarna leg je het papier langs de score guide.

De eerste keer langs deze lijn. Dan ril je het papier. 


Daarna leg je de de gerilde lijn langs deze streep en ril je de andere zijde. Dit doe je 3 keer.

Dan heb je dit. 4 gerilde lijnen.

Even met de notch zeide van de pons ponzen. En plakken maar.

En dan? Een dikke fail! Mijn kaartje paste niet. Maar ik weet echt niet hoe het komt. Misschien mijn kaartje niet goed opgemeten? Of iets anders. Ik heb geen idee.
Snap je nu waarom ik nog niet aan de cadeau-doosjes ben begonnen?

Met wat hulp van een facebook-groep kwam ik uit op de app; envelope punch board calculator. 


Daar voer je de gegevens in (ik heb er een beetje bijgesmokkeld zodat hij niet helemaal strak zou zitten) en zet je de 'space' zo, dat je een papier formaat krijgt dat goed te snijden is. In mijn geval 20,1 cm.
En dan herhaal je het kunstje.  De eerste keer het papier op 11,5. (Volgends het schema op het bord moest dit 8,8 zijn. Wellicht dat het daar ook mee te maken had.)
En daarna langs de 'score guide'.
En dan..


Tadaaammm! Hij past! Ik heb m scheef geponsd, daarom is hij scheef denk ik. Maar he, hij past!
Dus tip van Flip (Anna), ga niet uit van het schema op het board.. 

Wat ik je ook nog even wilde laten zien is dat je op het bord ook nog figuurtjes hebt staan. Door met de achterkant van het mesje erover heen te gaan, komen de figuurtjes in het papier. Leuke extra toch?!

Dit was hem weer!
Bedankt weer voor het lezen en tot snel!
Liefs,
By_crea_anna 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten