donderdag 13 augustus 2020

de instax mini link printer

Ik heb een tijdje de sprocket uitgeprobeerd, maar was er niet tevreden over. Tijd voor een andere printer dus. De instax mini link. 

Ik heb deze besteld bij Bol.com (no spon 😉). Het aparaat zelf kost €119,- (ik had hem in de 'sale' voor €99,-) en de foto'tjes €41,99 voor 50 stuks. De foto's zijn dus vrij prijzig, dus mijn verwachtingen zijn hoog.


In de doos zit het aparaat, een snoertje en een beknopte handleiding. Ik heb gekozen voor de blauwe, maar er is ook een roze en een witte verkrijgbaar. Voor ieder wat wils dus. In de handleiding stond dat het aparaat meteen aan de lader moest, dus dat heb ik gedaan. Terwijl hij laade kon ik hem wel meteen gebruiken, dus dat is fijn.


Aan de achterkant zit een klep om de foto-casettes te laden. 

Helaas krijg ik het niet zo goed op de foto door de streepjes op het aparaat. 
Je schuift het knopje bovenin naar rechts en dan kan je de klep openen. Dan laad je een casette. Streepje bij streepje (geen foto van. Sorry). Als je de klep sluit komt als eerste de achterkant van de casette er uit. 


Als de achterkant eruit is, mag je de klep niet meer openen totdat de foto's op zijn. Gelukkig kan je in de app zien hoeveel foto's je nog hebt.

In mijn geval dus 9. De achterkant telt niet mee overigens, ik had al een foto geprint, voor ik het screenshot nam.


De app is heel duidelijk. Wel in het Engels. Dat is een minpuntje. Maar je hoeft echt geen Engels gestudeerd te hebben om deze app te begrijpen. 


Zoals je ziet, heeft de app heel veel functies. Als je het apparaat rechtop zet, heb je de 'normal mode'. Hiermee kan je dus normale polaroid foto's printen. 


Als je het aparaat plat legt, zet je de 'fun mode' aan. Hiermee ontgrendel je meer functies om mee te printen. 


Ik heb een foto geprint in de 'normal mode', dan komt de foto er echt uit als een polaroid foto. 

Het is vrij lastig om een foto van de foto te maken, maar ik hoop dat je een beetje kan zien hoe de foto eruit komt. De foto heeft geen rare gloed over zich heen. Wel is de foto iets vager, maar dat heeft ook zijn charme vind ik. Ik vind het een echt 'polaroid idee' geven. Al met al ben ik dus al heel enthousiast na 1 foto. 


Ik heb alle plus en min punten op een rijtje gezet:
+ Print mooie foto's.
+ Veel toepassingen om je foto's mee op te leuken.
+ Duidelijke app.
+ Het aparaat kan je goed mee nemen onderweg.
+ De foto komt eruit zoals ik heb print, geen gloed of iets dergelijks. 

- Prijzige foto's
- App is in het Engels.

Zoals je ziet heb ik overduidelijk meer plus als min punten en ben ik dus heel blij met dit apparaat. 

Aanvulling:
Inmiddels heb ik ook de 'fun mode' uitgeprobeerd. Ik heb een collage gemaakt met 6 foto's van allemaal andere kwaliteit.


Zoals je ziet komen de foto's er prima uit in de collage en zijn ze niet super klein. De foto linksonder is 's avonds gemaakt en de kwaliteit is best wel slecht. Maar je kan nog steeds er vrij duidelijk uithalen wat het is gelukkig.


Ik hoop dat je dit een leuke blog vond, en tot snel!

Liefs,
By-crea_anna


Geen opmerkingen:

Een reactie posten